Gyventojams atveriamos galimybės paprasčiau kreiptis į valstybės institucijas

1098888_318175ce9096beab5e1fd576d334a71aModernėjant technologijoms vis daugiau piliečių įsitraukia į valstybės valdymą. Pastebima, kad kasmet didėja elektroniniu būdu Vyriausybei ar Vyriausybės kanceliarijai teikiamų gyventojų prašymų, skundų skaičius. 2017 metais elektroniniu būdu buvo gauta – 1378 prašymai, skundai, 2018 metais šis skaičius padidėjo 30 proc. – iki 1935. Kiekvienais metais per E. piliečio svetainę valstybės įstaigoms vidutiniškai pateikiama daugiau nei 400 prašymų, skundų, kas taip pat rodo spartesnį elektroninių įrankių naudojimą sprendžiant gyventojams aktualius klausimus.

E. pilietis – portalo „Mano Vyriausybė“ (www.lrv.lt) platforma, skirta stiprinti Vyriausybės ir visuomenės dialogą. E. pilietis svetainėje ne tik skelbiama gyventojams aktuali informacija apie Vyriausybės veiklą, bet ir sudaromos galimybės naudotis elektronine prieiga prašymams, skundams pateikti.  Gyventojai taip pat turi galimybę dalyvauti viešosiose konsultacijose, elektroniniu būdu užsiregistruoti į susitikimą su pasirinktu ministru, sekti atviro viešojo valdymo naujienas, stebėti atvirumo iniciatyvų įgyvendinimo pažangą, teikti naujas idėjas kaip viešąjį valdymą padaryti atviresniu.

„Džiugina augantis šio įrankio populiarumas. Piliečiai tiesiogiai gali kreiptis į visas ministerijas ir kai kurias joms pavaldžias institucijas, elektroniniu būdu teikti prašymus ir skundus, stebėti jų nagrinėjimo eigą, gauti įstaigų atsakymus. Turime viziją, kad  E.piliečio svetainė taptų vienu kanalu, kuriame gyventojai gali paprastai, saugiai pateikti prašymą, skundą ar užklausą visoms valstybės institucijoms ir įstaigoms“, – sako Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis.

Nors svetainės vartotojų skaičius nėra itin didelis (vidutinis metinis vartotojų skaičius –  70 tūkst., vidutinis apsilankiusiųjų skaičius per mėnesį – 9 tūkst.), tačiau jis sparčiai auga skelbiant visuomenei aktualią viešąją konsultaciją ir kviečiant joje dalyvauti (pvz., tai parodė organizuota apklausa dėl Lukiškių aikštės memorialo atrankos). Taip pat vis daugėja ministerijų, skelbiančių ir kviečiančių suinteresuotas šalis dalyvauti viešosiose konsultacijose (diskusijose, forumuose, „fokus“ grupėse ir pan.). Taip pamažu svetainė tampa vieninteliu informacijos šaltiniu, visuomenei ieškant galimybių dalyvauti sprendimų priėmimo procese ir daryti įtaką priimamiems sprendimams.

Pažymėtina, kad kiekvienais metais atliekama E. piliečio svetainės vartotojų apklausa. Remiantis ja kasmet tobulinami svetainės užklausų valdymo ir dialogo įrankiai, teikiamų paslaugų prieinamumas žmonėms su negalia bei užsienio – anglų ir rusų – kalbomis. Taip pat daug dėmesio, ypač šiemet, skiriama paslaugų saugumo svetainėje užtikrinimui, atsižvelgiant į naujausius duomenų apsaugos standartus. 2018 metais atlikta vartotojų apklausa (už 2017 m.) parodė, kad tik šiek tiek daugiau nei 50 proc. apklaustų  svetainės vartotojų mano, jog į pateiktas užklausas atsakoma pakankamai greitai, tinkamai ir kompetentingai. Reaguojant į šio vertinimo išvadas, Vyriausybės kanceliarija ėmėsi kryptingų veiksmų:  organizuoti mokymai įstaigų darbuotojams, administruojantiems gaunamų prašymų skiltis; atsisakyta el. pasirašymo ir sudaryta galimybė prašymą, skundą pateikti save identifikavus per banką ar kita elektronine atpažinimo priemone (pvz., telefonu), asmens tapatybės kortele, Registrų centro išduota priemone; atlikti svetainės vizualiniai pakeitimai. Svarbus pokytis –  plečiamas adresatų, į kuriuos gyventojai galėtų kreiptis tiesiogiai iš svetainės E. pilietis sąrašas.

Vyriausybės kanceliarijos iniciatyva, portalo galimybėmis besinaudojančių įstaigų skaičius išsaugo nuo 14 iki 45 ir tikimasi, kad šie skaičiai augs ir toliau. Tai reiškia, kad gyventojams sudaroma galimybė kur kas paprasčiau ir vienu kanalu pateikti prašymą, skundą vis didesnei daliai kompetentingų institucijų. Prašymą, skundą per E.pilietį galite pateikti čia: http://epilietis.lrv.lt/lt/kreipkis-i-institucija/pateik-prasyma-skunda

LRV informacija