Jaunimas klausia miesto vadovų

12471535_590661957753029_5444089576127648549_o

Miesto meras Vytautas Grigaravičius atsako į Alytaus kolegijos studentų pateiktus klausimus.

Ar bus Alytuje įkurtas pramogų centras?

Tikiuosi, kad tikrai bus, nes poreikis tokiam objektui yra. Pramogų centrą turėtų kurti verslas, tai ne savivaldybės funkcija, tad kuo daugiau girdėsis alytiškių poreikiai, kaip jie norėtų leisti laisvalaikį ir kokiomis pramogomis užsiimti, tikėtina, kad verslininkai tai išgirs. Aš, savo ruožtu, taip pat raginčiau investuoti į kokybiškų pramogų kūrimą Alytuje.

Kas bus daroma su apleistais pastatais?
Nuo šių metų apleistiems ir neprižiūrimiems pastatams taikomas maksimalus 3,0 procentų mokesčio tarifas. Tokių pastatų sąrašą patvirtino miesto taryba ir jis nuolat papildomas. Bet kai kurie akis badantys pastatai nepapuola į šį sąrašą – pavyzdžiui “vaiduoklis” prie miesto savivaldybės pastato, kuris yra nebaigtas statyti, todėl jam negali būti taikomas nekilnojamojo turto mokestis. Šiais metais siūlysime tarybai patvirtinti ir padidintą žemės mokestį apleistiems sklypams, kuriuose stovi miesto nepuošiantys griuvėsiai.

Kokių priemonių žadama imtis skatinant darbo vietų kūrimą?
Alytaus miesto savivaldybės biudžete yra numatytas finansavimas Verslo skatinimo programai, pagal kurią miesto įmonės gali kreiptis paramos. Parama gali būti skirta darbo vietų steigimui ir jaunimo įdarbinimui skatinti – gali būti kompensuojama darbo vietos jaunimui iki 25 metų steigimo išlaidos. Už vieną įdarbintą jaunuolį gali būti skiriama iki 870 Eur, bet ne daugiau kaip 1740 Eur vienai įmonei per kalendorinius metus. Taip pat pagal šį aprašą yra kompensuojami įmonės steigimo kaštai. Už kitas priemones, kurios skatina darbo vietų kūrimą Alytuje, atsakinga Lietuvos darbo birža, o Alytaus miesto savivaldybė su ja bendradarbiauja.

Viešojo transporto paslaugų kaina neatitinka kokybės. Ar numatomi pokyčiai?
Viešojo transporto vienkartinio važiavimo bilieto kaina (0,60 Eur) Alytaus mieste buvo nustatyta 2015-10-30 tarybos sprendimu. Teikiant svarstyti bilieto kainą tarybai darbo grupė nagrinėjo vežėjų pateiktus duomenis. Vežėjai siūlė bilieto kainą didinti 2 centais, tai ir buvo padaryta, tačiau sumažinta kaina ypač jautrioms visuomenės grupėms – nuo 12 iki 10 centų. Nagrinėjant duomenis buvo nustatyta, kad sąnaudos aptarnaujant maršrutus yra praktiškai lygios gaunamos pajamoms už parduotus bilietus (keletas maršrutų yra netgi nuostolingi). Keleivių važiavimų skaičius 2015 metais lyginat su 2014 metais sumažėjo 246 tūkstančiais, yra poreikis maršrutų pakeitimui, naujų reisų įdiegimui, taip pat siekiant išvengti dotacijų (savivaldybė privalo vežėjui kompensuoti nuostolius, kuriuos jis patiria aptarnaudamas maršrutą, jei pajamos už parduotus bilietus nepadengia kaštų maršrutui aptarnauti), todėl taryba ir priėmė sprendimą kainą padidinti 0,02 Eur. Tačiau, kaip jau minėjau, vienkartinio važiavimo kaina keleiviams, turintiems teisę važiuoti su 80 procentų nuolaida, buvo sumažinta 0,02 Eur. Šiuo metu bilieto kaina Alytaus mieste yra mažesnė, negu kitų miestų autobuse parduodamų bilietų kainos: Vilniuje bilietas kainuoja 1 Eur, Kaune – 0,70 Eur, Klaipėdoje – 0,70 Eur, Šiauliuose – 0,70 Eur, Panevėžyje – 0,64 Eur. Šiuo metu yra sudaroma darbo grupė viešojo transporto sistemos tobulinimui, kurios darbo tikslas – viešojo transporto pritaikymo jaunoms šeimoms (vaikams patogūs grafikai, galimybė įsigyti mėnesinius bilietus), šiuolaikiškų miesto autobusų stotelių įrengimo su važiavimo grafikais, elektroninio viešojo transporto bilieto įvedimo klausimai. Numatyta, kad darbo grupė turi apsvarstyti ir parengti viešojo transporto sistemos tobulinimo Alytaus mieste planą ir pateikti jį tvirtinti tarybai.