Sekmadieniniai skaitiniai

22885851_848793341954769_7382098535902099413_n

„Paskui eina […] gydymo dovanos, pagalbos teikimas“ (1 Kor 12, 28)

2009 m. vasarą į Lietuvą atvyko juodaodis Gambijos pilietis, mokantis ispanų kalbą. Atvykęs apsiskelbė aiškiaregiu ir gydytoju, nuo vis įmanomų ligų bei gyvenimo negandų „gelbstintis“ ir vyrus, ir moteris. Taip pat šis „gelbėtojas“ „padedąs“ skyrybų atvejais ir esant bet kokioms šeimyninėms problemoms. Atvykęs apie savo nepaprastus sugebėjimus pasiskelbė regiono laikraštyje.
Pirmojo priėmimo metu besikreipiantieji už vizitą mokėjo šimtą litų. Tačiau tai tebuvo pradžia. „Aiškiaregys“ liepdavo tęsti vizitus, būtinai įsigyti neatpažįstamais ženklais išmargintus talismanus, o pinigų reikalaudavo žymiai solidesnėmis sumomis: nuo tūkstančio iki keliolikos ar net kelių dešimčių tūkstančių. Šalia šių sumų savo klientams liepdavo atnešti jam papildomas lėšas… avių, karvių ir krokodilų aukojimui. Surinktus pinigus jis atseit siunčiąs į Gambiją ir ten šamanai, kurie yra jo šeimos nariai, dievams aukoja avis, karves ir krokodilus. Moterys, kurios neįstengia susimokėti, gali vietoj sumokėjimo su minėtu juodaodžiu permiegoti, tačiau tik tos, kurios jam patinka. Tos, kurios nepatinka, turi mokėti pinigus.
Kai Gambijos pilietis apsistojo Lietuvoje, patiklūs žmonės veltui nuomojo jam butą, vaizdo bei garso aparatūrą, rūpinosi jo maitinimu. Išvykdamas „gydytojas“ visus daiktus išsigabeno su savimi.
Su klientais Gambijos pilietis, kaip minėjau, bendravo ispanų kalba. Jam talkino vertėja moteris, lietuvė.
Norėdamos įgyti sveikatą ar atgauti gyvenimo sėkmę, daugybė moterų į lombardą išnešė savo auksą ir briliantus, o pinigus nunešė šamanui.
Šamanas į klientų klausimus atsakymų ieškodavo naktimis, šaukdamasis dvasių, atlikdamas tam tikrą spiritizmo seansą. Ryte daugeliui susirinkusių klientų gana teisingai nuspėdavo įvykius. Tačiau neturėtų kilti abejonių, kad bet kokios spiritizmo praktikos – demonizmas. Šis atvejis – taip pat akivaizdus demonizmas ir žiauri apgaulė, manipuliuojant įvairius vargus patyrusiųjų naivumu.
Šamano įtakon pakliuvo virš penkiasdešimties žmonių.
Išvykdamas iš Lietuvos jis su savimi išsivežė visų savo klientų nuotraukas… Be menkiausių abejonių esu įsitikinęs, kad visiems, susidūrusiems su Gambijos burtininku, reikalinga nuolatinė užtarimo malda, uolus sakramentinis gyvenimas, radikalus susitaikymas su Dievu.
Beje, kaip minėjau, šamanas buvo liepęs savo aukoms nusipirkti neaiškius amuletus. Man teko juos matyti. Liepiau nuošalioje vietoje besimeldžiant juos sudeginti, kad neliktų nė menkiausio pėdsako, o po to žemę užpilti šventintu vandeniu…
Žmonės net nesusimąsto, kad daugelis nemalonių dalykų, kuriuos teko patirti, buvo vienintelė sąlyga ir galimybė išgelbėti jų gyvybes.

 

Kunigo Valerijaus Rudzinsko interneto dienraštis