Praėjusią savaitę Alytaus Senamiesčio pradinėje mokykloje atidarytas LEGO kambarys. Nuo pat atidarymo dienos šioje naujoje mokyklos erdvėje netyla vaikų šurmulys.
Čia vyksta matematikos, technologijų, kūrybinės inžinerijos pamokos. Ši erdvė taip pat skirta mokinių pramogoms, laisvalaikiui ir užimtumui pertraukų metu. Apsilankymo LEGO kambaryje dieną čia savo kūrybinius sumanymus įgyvendino pirmokai, kurie kūrybinės inžinerijos pamokos metu kūrė transporto priemones.
„Konstruoju lėktuvą. Juo aš skrisiu į Kauną“, – kartu su klasioku kuriamą transporto priemonę pristatė ir šypseną keliančiais ateities planais dalijasi Joris.
„O mes statome laivą, kuris turi mergaičių ir berniukų kambarius. Dar norime pastatyti traukinį“, – pasakoja į laivui tinkančių kaladėlių paieškas pasinėrusios Gabrielė ir Milda.
Fantazijos LEGO kambaryje kuriantiems vaikams išties netrūksta, tą liudija ir šio kambario erdves puošiantys mažųjų sukurti statiniai.
LEGO kambarys įkurtas vos per mėnesį
Senamiesčio mokykla LEGO kambarį įsirengė Tūkstantmečio mokyklų programos lėšomis.
„Ruošiant Tūkstantmečio mokyklų pažangos planą pagalvojome, jog būtų puiku mokykloje įrengti LEGO kambarį. Ši idėja mums kilo ne atsitiktinai – LEGO organizacijos misija, požiūris į aplinką ir pasaulį labai artimas mūsų mokykloje įgyvendinamai kūrybinės inžinerijos programai“, – apie idėją švietimo įstaigoje įrengti mokinių ugdymui ir laisvalaikiui skirtą erdvę pasakoja Senamiesčio pradinės mokyklos direktorė Jolita Petkevičienė.
LEGO kambarys įkurtas mokyklos koridoriuje. „Mokykloje trūksta erdvių ir mes neturime laisvo kabineto, kuriame būtų buvę galima įkurti tokią erdvę. Mintis LEGO kambarį įrengti šiek tiek platesniame koridoriuje kilo bevaikštant po mokyklą. Manau, kad tai buvo puikus sprendimas, nes pertraukų metu bet kuris vaikas gali čia užsukti ir ką nors sukonstruoti. Be to, mokinio veiklą mato tiek kiti vaikai, tiek pedagogai, tad saugumo sumetimais vaiko priežiūrai nereikia atskiro žmogaus“, – tinkamai parinkta erdve džiaugiasi mokyklos vadovė.
LEGO kambario įrengimo darbai užtruko mėnesį. Per šį laiką buvo pakeistos grindys ir perdažytos sienos. Mokykla įsigijo apie 2 tūkst. LEGO kaladėlių, LEGO sieną, taip pat buvo nupirkti specialūs baldai.
Norėdama, kad LEGO veikla galėtų užsiimti kuo daugiau vaikų, mokykla pakvietė mokinius ir jų tėvelius papildyti LEGO kambarį kaladėlėmis. „Džiaugiuosi, kad į šį kvietimą atsiliepė labai daug tėvelių. Kas atnešė saujelę kaladėlių, kas dėžutę, kas dar daugiau, ir taip mums pavyko jų surinkti dar tris dideles dėžes“, – pasakoja J. Petkevičienė.
Mokyklos vadovė džiaugiasi, kad vos pradėjus veikti LEGO kambariui, susilaukta daugybės teigiamų mokinių emocijų: „Visiems buvo labai smagu ir įdomu. Mes net galvojome, kaip dabar reikės vaikus į pamokas prisikviesti, nes jeigu jie pradeda kažką konstruoti, nori tai padaryti iki galo.“
J. Petkevičienę džiugina ir tai, kad naujoji mokyklos erdvė padėjo atsiskleisti mokinių norui bendradarbiauti. „Kurdami kartu mokiniai sukonstravo laistymo sistemas, sodą. Jie žaidžia ir kartu kūria istoriją“, – mokinių išradingumu ir noru kurti kartu džiaugėsi direktorė.
Kokios bus LEGO kambario taisyklės ir kaip jis bus pavadintas, spręs mokiniai
Kol kas naujoji mokyklos erdvė neturi pavadinimo bei taisyklių, tačiau jau netrukus jas sukurs ne kas kitas, o patys vaikai. Klasėms yra skirta užduotis aptarti, kokių taisyklių mokiniai laikysis žaisdami LEGO kambaryje. Keletas klasių namų darbus jau atliko ir taisykles sukūrė.
„Norisi, kad vaikai dalyvautų kūrybos procese. „Viena, kai pasakai, kokios bus taisyklės, o visai kas kita, kai jas mokiniai sukuria patys. Iš patirties matome, kad tokiu atveju vaikai labiau tų taisyklių laikosi, nes jas pasiūlė jie, o ne mes. Be to, vaikų sukurtos ir atsakingai apgalvotos taisyklės kartais būna kur kas griežtesnės nei mūsų sugalvotos“, – priduria direktorė.
Mokyklos bendruomenė sąmoningai nenorėjo iš anksto LEGO kambariui išrinkti pavadinimo. „Norėjosi, kad vaikai pirmiausia išbandytų LEGO kambarį ir, tai padarę, pasiūlytų savo idėjas, kaip šią erdvę būtų galima pavadinti“, – teigia mokyklos direktorė. Nors nuo LEGO kambario atidarymo prabėgo dar visai nedaug laiko, pirmieji pavadinimų siūlymai jau pateikti. Mokiniai siūlo naują mokyklos erdvę pavadinti „LEGO pasaulis“, „LEGO siena“, LEGO kambarys“, „LEGO būrys“ ar „Senamiestukų LEGO dirbtuvė“.
Sulaukus dar daugiau mokinių sugalvotų LEGO kambario pavadinimų, bus organizuojami rinkimai ir tuo kūrybinis procesas nesibaigs. Išrinkus tinkamiausią, neformaliojo švietimo užsiėmimų metu vaikai patys kurs LEGO kambario pavadinimo maketus. Tuomet labiausiai tinkantis maketas bus atspausdintas 3D spausdintuvu ir juo bus papuošta LEGO erdvė.
Senamiesčio pradinėje mokykloje įkurtame LEGO kambaryje galės apsilankyti ne tik šios mokyklos mokiniai, jame bus laukiami ir kitas Alytaus miesto švietimo įstaigas lankantys vaikai. Artimiausiu metu LEGO kambaryje turėtų apsilankyti šalia esančio lopšelio-darželio „Pušynėlis“ vaikai.
Atnaujinta lauko erdvė ir įsigyta nauja kompiuterinė įranga
LEGO kambario įrengimas yra tik viena iš daugelio Tūkstantmečio mokyklų pažangos plane įrašytų veiklų. Didžiąją dalį jų, susijusių su infrastruktūros gerinimu, mokyklai jau pavyko įgyvendinti anksčiau.
Neseniai Senamiesčio pradinėje mokykloje buvo sutvarkyta lauko erdvė – vaikų žaidimų aikštelėje paklota nauja danga. Taip pat praplatintos pirmojo mokyklos aukšto kabinetų durys, įrengtas pandusas, sutvarkyta „Menų sala“ pavadinta renginiams skirta salė. Mokykla įsigijo naujų kompiuterių, programavimui skirtų LEGO Education SPIKE ir LEGO Education BricQ rinkinių, įrengė interaktyvias grindis ir įsigijo interaktyvią smėlio dėžę.
Artimiausiu metu planuojama pakeisti baldus. „Mokykloje siekiame aktyvaus mokymosi, derinant individualų darbą ir bendradarbiavimą. Norint organizuoti 5 ar 10 minučių bendrą veiklą, yra nepatogu ir sunku stumdyti turimus suolus, o sukurti vaikams patrauklią aplinką – norisi, tad visose klasėse senieji suolai bus pakeisti į mobilius, vienviečius suolus. Tuomet bus galima čia pat organizuoti darbą grupėje, o atskyrus suolus, dirbti individualiai“, – pasakoja direktorė.
Visuose mokyklose kabinetuose taip pat bus sumontuoti interaktyvūs ekranai, o koridoriuose – įkurtos keturios tiek individualiam mokymuisi, tiek ir laisvalaikiui skirtos erdvės.
Didelis dėmesys mokytojų profesiniam tobulėjimui
Tūkstantmečio mokyklų programos įgyvendinimo metu vyks nemažai mokytojams skirtų mokymų, susijusių su STEAM, įtraukiuoju ugdymu, kvalifikacijos tobulinimu ir naujų mokymo metodų taikymu pamokoje.
„Manau, kad visos šios priemonės, kurios jau yra atsiradusios ar dar atsiras, mūsų mokyklai padės dar kokybiškiau įgyvendinti mokykloje vykdomą kūrybinės inžinerijos programą, STEAM veiklas ir, aišku, pastiprins mokytojų įtraukiojo ugdymo kompetencijas“, – teigia Senamiesčio pradinės mokyklos direktorė J. Petkevičienė.
Tūkstantmečio mokyklų programoje dalyvaujanti Senamiesčio pradinė mokykla turi daug ambicingų planų ir svajonių, vieną jų direktorė vadina labai didele: „Norėtume visoje mokykloje pakeisti grindis, apšiltinti mokyklos pastatą“. Antroji, pasak jos, gal kiek sunkiau įgyvendinama. „Norime, kad kiekvienas vaikas ir darbuotojas Senamiestuke jaustųsi tarsi namuose, kuriuose jam gera, smagu ir į kuriuos visuomet norisi sugrįžti“, – teigia J. Petkevičienė.
Komunikacijos skyriaus informacija