Patikimi registrų duomenys – efektyvesnei užsieniečių migracijos kontrolei

 

Migracijos-departamentas

 

Nuo šiol Registrų centro duomenys leis Migracijos departamentui greičiau įvertinti leidimų laikinai gyventi Lietuvoje ir nacionalinių vizų išdavimo pagrindus bei palengvins užsienio investuotojams tenkančią administracinę naštą.

Tam prielaidas sukūrė praėjusią savaitę tarp Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) ir Registrų centro pasirašyta sutartis.

Registrų centro laikinoji vadovė Ieva Tarailienė sako, kad tai pirmas toks įmonės ir Migracijos departamento susitarimas dėl duomenų teikimo. Anot jos, Registrų centro tvarkomi duomenys yra itin svarbūs atliekant įvairias valstybės deleguotas funkcijas: jie yra oficialūs ir patikimi, be to, šis konkretus susitarimas turėtų sumažinti administracinę naštą į Migracijos departamentą leidimų laikinai gyventi ir nacionalinių vizų besikreipiantiems užsieniečiams, nes institucija galės pati pasiimti reikalingas finansines ataskaitas iš Juridinių asmenų registro.

Savo ruožtu Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė pasidžiaugė, kad kokybiški Registrų centro duomenys neabejotinai prisidės prie Lietuvos patrauklumo užsienio investuotojams didinimo. Nuo šiol užsieniečiams verslininkams imigracijos procedūrose nereikės rūpintis finansiniais ir įmonių steigimo dokumentais, o Migracijos departamento sprendimai bus priimami sparčiau.

Reikalingą informaciją Migracijos departamentas gaus iš Juridinių asmenų registro ir Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos (JADIS). Pastarajai šiuo metu duomenis apie dalyvius privalo teikti uždarosios akcinės bendrovės, mažosios bendrijos, o nuo š. m. lapkričio 1 d. – ir viešosios įstaigos. Departamento veiklai reikalingi juridinių asmenų dalyvių duomenys, informacija apie tai, kada žmogus tapo juridinio asmens dalyviu, jo įnašo dydis ar vertė ir pan.

Leidimai laikinai gyventi šalyje išduodami tiems užsieniečiams, kurie užsiima ir ketina toliau užsiimti Lietuvoje teisėta veikla, t. y. yra juridinių asmenų dalyviai (akcininkai, nariai ir pan.), vadovai arba bent trečdalio akcijų savininkai, tie juridiniai asmenys turi ne mažiau 28 tūkst. eurų vertės nuosavo kapitalo, iš kurių bent 14 tūkst. eurų sudaro prašymą pateikusio užsieniečio investuotos lėšos arba kitoks turtas, bei atitinka kitus įstatymuose įvardintus kriterijus. Jei šios sąlygos pasikeičia (pvz., užsienietis nebėra įmonės vadovas ar nebeturi trečdalio akcijų), leidimas laikinai gyventi šalyje jam panaikinamas.

Analogiškus duomenis migraciją kontroliuojanti institucija naudos ir nustatant, ar yra pagrindas išduoti daugkartines nacionalines vizas – Juridinių asmenų registre ir JADIS saugomi duomenys, kurie leis departamentui vertinti, ar yra pagrindas išduoti nacionalinę vizą.

Tam tikrais atvejais funkcijoms vykdyti Migracijos departamentas gaus ir Gyventojų registre esančius asmenų veido atvaizdus.

Migracijos departamentas šių duomenų negalės kaupti, privalės užtikrinti jų saugą ir naudoti tik institucijos funkcijoms vykdyti.

2017 m. Migracijos departamentas gavo 882 užsieniečių prašymus išduoti leidimą laikinai gyventi ir 179 prašymus išduoti nacionalinę vizą verslo Lietuvoje pagrindu.

 

Kristina Petrošienė, Registrų centro atstovė spaudai