Nauja praktika Registrų centre – verslas pirmą kartą kviečiamas į konsultacijas

 

 Projekto TILTAS nauda

Siekdamas pasirengti popierinių dokumentų atsisakymo projektui, Registrų centras (toliau – RC) prašo nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijų. Norima išsiaiškinti tokio projekto apimtį, galimus reikalavimus ketinamoms įsigyti paslaugoms ir kriterijus, kuriais gali būti vertinami technologiniai ir komerciniai pasiūlymai.

Konsultacijų metu tikimasi nustatyti, kaip galima kuo racionaliau ir efektyviau išspręsti iškeltą uždavinį bei užtikrinti pasirinktų technologijų ar sprendimų skaidrumą ir ekonominį pagrįstumą. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) jau paskelbta, kad konsultacijų ir pasiūlymų laukiama iki balandžio 6 d.

RC valdybos pirmininkas Egidijus Vaišvilas sako, kad Registrų centras, skelbdamas rinkos dalyvių konsultacijas, kuria naują praktiką. „Mūsų tikslas – kad Registrų centras taptų geriausios valdymo praktikos ir skaidrių pirkimų pavyzdžiu šalyje, todėl žengiame pirmą didelį žingsnį visos IT bendruomenės link ir kviečiame ekspertus atvirai diskusijai – konsultacijai,“ – teigia jis.

Pasak E. Vaišvilo, įmonės valdyba atsižvelgs į projekto kaštus ir grąžą per visą numatomą sistemos gyvavimo laiką ir ieškos modelio, kai nelieka priklausomybės nuo vieno vystytojo. Esant didesnei konkurencijai, bus užtikrinama ne tik geresnė paslaugų įsigijimo kaina, bet ir spartesni paslaugų diegimo terminai bei aukštesnė kokybė.

Iš viso per metus Registrų centras klientams vidutiniškai suteikia 21,7 mln. viešųjų paslaugų, kasdien sulaukiama virš 90 tūkst. paslaugų užsakymų. Dalį jų vis dar tenka vykdyti naudojant popierinius dokumentus iš įmonės archyvų.

Šio projekto vadovas Registrų centro vyriausiasis strateginio planavimo ekspertas Kęstutis Naujokaitis teigia, kad Registrų centras siekia efektyvinti veiklos procesus, kelti teikiamų paslaugų kokybę bei trumpinti užsakymų vykdymo trukmę. „Tam reikia automatizuoti šiuo metu šimtus tūkstančių per metus vis dar rankiniu (popieriniu) būdu suteikiamų paslaugų, kadangi tai kelis kartus pagreitintų užsakymo įvykdymo laiką ir sumažintų paslaugų savikainą,“ – sako jis. Registrų centras rengiasi suskaitmeninti dokumentus, saugomus 38 tiesiniuose kilometruose archyvo lentynų, ir maksimalų kiekį užsakymų vykdymo perkelti į elektroninę erdvę.

Pirkimo, dėl kurio prašoma rinkos dalyvių konsultacijų, tikslas – įsigyti arba išplėsti integruotą įmonės turinio valdymo platformą, kuri užtikrintų automatizuoto dokumentų skaitmenizavimo, dokumentų tvarkymo ir saugojimo procesus, jų modeliavimą ir valdymą.

 

Kristina Petrošienė

Registrų centro atstovė spaudai